Les

Divadlo Astorka Korzo ’90, Bratislava, 1996
Autor: Alexander Nikolajevič Ostrovskij
Réžia: Roman Polák

o inscenácii

Ostrovského dvojznačnosť vyjadrená spojením komédie s tragickým podtónom je režisérovou interpretáciou zreteľne posilnená: herecké akcie na osi tragické - komické vedie v ostrých zlomoch, s ponechaním širokého priestoru pre improvizáciu a výraznú štylizáciu.
V úprave textu dominuje zvýraznenie a prehĺbenie charakterov pri rozvíjaní témy deformujúcich sa ľudských vzťahov. Tento fakt, poskytnutie slobody výrazu hercom, rovnako ako štýlotvorná scéna a kostýmy umocňujú režisérov zámer – oslobodiť text od dobových ruských reálií a vytvoriť špeciálny časopriestor  pre príbeh, ktorý sa môže odohrať kdekoľvek a kedykoľvek.

tvorcovia

réžia a úprava: Roman Polák
preklad: Ján Ferenčík
dramaturgia: Barbara Gindlová
hudba: Peter Mankovecký
kostýmy: Peter Čanecký
scéna: Aleš Votava
osoby a obsadenie: Raisa Gurmyžská: Zita Furková, Aksiuša Danilovna: Szidi Tóbiás, Alexej Bulanov: Miroslav Noga, Ivan Vosmibratov: František Kovár, Ľudovít Moravčík, Peter Vosmibratov: Vladimír Hajdu, Matej Landl, Nešťastlivec: Marián Zednikovič, Šťastlivec: Boris Farkaš, Ulita: Zuzana Kronerová, Kapor Saveľjič: Peter Šimun, Uar Bodajev: Martin Kolesár, Jevgenij Milonov: Ernest Šmálik, Július Vašek

režisér

Roman Polák (1957), interný režisér v divadle Astorka-Korzo '90. Významné réžie: Proces (F. Kafka), Cyrano (E. Rostand), Kupec benátsky, Sen noci svätojánskej, Búrka, Rómeo a Júlia, Kráľ Lear, Macbeth, Coriolanus (W. Shakespeare), Ujo Váňa (A. P. Čechov), Baal (B. Brecht), Mein Kampf (G. Tabori), Saténová črievička (P. Claudel), Lulu (F. Wedekind). Pracoval najmä na scénach národných divadiel v Prahe, Brne a v Bratislave, v martinskom Divadle Slovenského národného povstania, v Chicagu uviedol s veľkým úspechom Macbetha. Za inscenáciu Brechtovho Baala získal na Edinburgskom festivale v r. 1992 cenu kritiky britského denníka the Guardian.