o inscenácii
Ide o zábavný priemysel tretieho sveta, napríklad aj Indie a Argentíny. A ide o to, ako je politika spojená so zábavným priemyslom. Korupcia je tam natoľko súčasťou každodenného života, že na to ľudia reagujú veľmi priamym humorom. Je to, na jednej strane, jediná možnosť prežitia, no zároveň aj akceptácia situácie, útek z reality. Podľa motta: už vieme, že sme klamaní, no taký je život... A k tomu ešte paranoja celej strednej vrstvy, že sa práve jej prihodí všetko nešťastie sveta, ktoré vidí v televízii...
Camilla Hildebrandt, Rádio Deutschland
Východiskovým materiálom bola fascinácia pestrými, sladkými gýčovými eposmi indických Bollywoodskych filmov. ... Výrazný eklekticizmus sa nehanebne ponúka zo všetkých možných predlôh, počnúc spagetti-westernami a starými legendami končiac, aby potom rozprával vlastné príbehy. Razantne sa striedajú dejiská, najkrikľavejšie totálne umenie: Disneyland. A tieto prenikavo-syntetické pop-svety sa miešajú so záznamami zo slumov v Bombaji, so správami o argentínskej hospodárskej kríze a tínedžerskými problémami...
Peter Laudenbach
Kult „popstars“ a kultúrna identita sú hlavnými motívmi najnovšej produkcie Constanzy Macras. Vzdialení od vlastných koreňov, dúfajú účinkujúci vo veľkú šancu ich života. Na ceste za uznaním a slávou na seba berú role, veriac, že zodpovedajú predstavám a obrazom o „popstars“ im neznámej kultúry. Big in Bombay je divadelná Tour de Force nad interkulturálnymi projekciami, túžbami a vlastnou identitou.
www.kzwei.at
Dynamická hra o veciach okolo nás. Tanečné štýly a obrazy... Hrozivý pokoj na začiatku strieda aktivita, ktorá môže byť i agresivitou. ... agresívny choreograf šou so širokým úsmevom, násilie skryté naokolo – vždy sa však mení na grotesku. Neustále sa opakujúce obrazy globálnych a súkromných katastrof: ľudské a prírodné nešťastia. Otrepané obrázky preplnené významami: Vrece na hlave – Guantanamo. Telá roztrúsené po zemi – obete tsunami. človek bez končatín – Somálsko, možno. ... Iba Macrasovej divoký eklekticizmus, dychtivosť jej obrazov a nevysychajúca predstavivosť ju chránia pred prázdnou poéziou a pantomimickým lyrizmom, ktoré tak často formujú tanečné divadlo. Zobrazuje veci neúctivo, jej objavovanie Indie nie je zdvorilé nazeranie na inú kultúru ... v Big in Bombay je Constanza Macras tiež zameraná výhradne na seba, no paradoxne, bez akejkoľvek samoľúbosti.
Florian Malzacher, Theater Heute
tvorcovia
choreografia a réžia: Constanza Macras
dramaturgia: Carmen Mehnert
scéna: Lars Mii
kostýmy: Gilvan de Oliveira
hudba: Julian Klein, Claus Erbskorn
indický spev dhrupad: Amelia Cuni
choreografia bollywoodu: Sangita Shresthová
video: Constanza Macras, Kevin Slavin
videodizajn: Anna Henckel-Donnersmarck
svetlá: Jackie Shemesh
zvuk: Stefan Wohrmann
účinkujú: Nabih Amaraoui, Knut Berger, Nir De-Volff, Jill Emerson, Claus Erbskorn, Jared Gradinger, Margrét Sara Gudjónsdóttir, Rahel Savoldelli, Jo Stone, Anne Tismer, Yeri Anarika Vargas Sanchez
hudobníci: Christian Buck, Kristina Klein, Almut Lustig, Ulf Pankoke
režisér
Constanza Macras (1970) Narodila sa v Bueanos Aires, kde študovala tanec a textilný dizajn. V štúdiu tanca pokračovala v New Yorku. Neskôr sa presťahovala do Amsterdamu, kde svoju prácu prezentovala na Dans Werkplaats (Entertainment Inc.,1995) a iných kluboch. V r. 1995 sa Macras presťahovala do Berlína, kde ako tanečníčka pôsobila v mnohých tanečných spoločnostiach. V r. 1997 založila vlastnú tanečnú skupinu Tamagotchi Y2K (pôvodne Lonely Tamagotchi), ktorá svoje produkcie predstavila na mnohých javiskách v Berlíne i v Európe. Od r. 2001 do r. 2002 Constanza Macras v spolupráci s Theater am Halleschen Ufer, Sophienséle a festivalom „Tanz im August" vytvorila a predstavila hru MIR – Trilógia príbehu lásky (Prológ, Dobytie a Vytrvalosť), ktorá sa hráva v londýnskom The Place Theatre. Jej produkcia PORNOsotros (2002) bola uvedená v Schaubiihne am Lehniner Platz.
Materiály k dispozícii
Texty inscenácie: SK, EN
Ak máte záujem o uvedené materiály, napíšte na archivy@nitrafest.sk